Zdrave navike spavanja

Spavanje je neophodno i za djecu i za odrasle. Izravno utječe na raspoloženje, energiju, fokus, pamćenje i ponašanje. Djeca koja ne spavaju dovoljno ili loše spavaju obično imaju poteškoće u školi, imaju problema s pamćenjem i nisku razinu energije.

Kao zaštitnici djece, roditelji su odgovorni naučiti ih zdravim navikama spavanja. Rano učenje pomaže djeci da održavaju zdrav način života i donose bolji odabir kao odrasli kada je riječ o snu. Evo kako poticati zdrave navike spavanja kod djece.

  1. Uspostavite obrazac spavanja: ako ostanu sama, većina male djece radije će gledati televiziju ili se igrati svojim igračkama do kasno u noć, a ne spavati. Prepuštanje tim aktivnostima može utjecati na količinu i kvalitetu sna koje dobivaju, a to može negativno utjecati na njihovo zdravlje. Kako bi osigurali da djeca dovoljno spavaju, roditelji moraju uspostaviti određeni obrazac spavanja. Načini spavanja mogu se razlikovati ovisno o dobi djeteta. Bebe i mala djeca možda neće trebati strogi režim, jer spavaju i danju i noću i mogu spavati u bilo kojem trenutku. Kako odrastaju, roditelji mogu uvoditi vrijeme za odlazak u krevet i ustajanje kako bi osigurali da njihova djeca dovoljno spavaju. Također će vam pomoći ako djeci date vremena da se smire ili za druge aktivnosti prije spavanja zbog kojih se osjećaju pospano i pomažu im brže zaspati.

  2. Učinite dječju spavaću sobu ugodnom za spavanje: mjesto na kojem djeca spavaju važno je ako želite promovirati zdrav i kvalitetan san. Učinivši njihovu spavaću sobu ugodnom i bez ometanja, možete im pomoći da brže zaspu. Poželjno je da je soba osvijetljena i hladna uz mirne boje i da krevet ne bude pretrpan. Također će vam pomoći ako djecu naučite koristiti krevet samo za spavanje. Na taj ćete način, jednom kad ste u krevetu, znati da je vrijeme za spavanje.

  3. Jedite u pravo vrijeme: obroci u prave sate osigurava dobru probavu prije spavanja. U idealnom slučaju, roditelji bi trebali poticati djecu da jedu s obitelji. To će im pomoći da nauče naviku prehrane rano i izbjegavaju jesti kasno navečer dok rastu. Međutim, roditelji trebaju biti oprezni da djeca ne budu prehranjena ili gladna prije spavanja. Ključno je osigurati da dijete jede pravu količinu hrane u pravo vrijeme. Također će vam pomoći ako noću ne potičete unos teških obroka i kofeina.

  4. Uklanjanje uređaja: Preporučuje se da roditelji sat vremena prije spavanja isključe sve uređaje s pozadinskim osvjetljenjem zaslona, ​​uključujući televizore, mobitele, računala i elektroničke igre. Plavo svjetlo sa zaslona može utjecati na obrasce spavanja i djeci otežati zaspanje.

  5. Morate znati kada se trebate obratiti liječniku: važno je znati kada se obratiti liječniku u vezi s navikama spavanja ili problemima vašeg djeteta. Trebate se obratiti liječniku:

    • ako vaše dijete ima apneju u snu (glasno hrče i prestaje disati tijekom spavanja);
    • kada problemi sa spavanjem potraju iako slijedite gornje savjete;
    • ako primijetite bilo kakve abnormalnosti u djetetovom načinu spavanja, na primjer ako dijete
    • ima osjećaj umora iako je bilo dovoljno vremena za spavanje.